Blog
20th Nov 2010Posted in: Blog, Siren Songs 7
The Trapper – von Fallenstellern und Jaegern…

“The Trapper” ist ein Song über den Kampf ums Überleben. Eigentlich eine Thema aus der Evolution: Wir folgen alle unserer Bestimmung, stellen Fallen, werfen unsere Netze aus… aber es kommt der Moment, indem der Fallensteller überlistet wird… vom Jäger – und mag er noch so klein sein… Irgendwie sind wir alle Fallensteller… oder Jäger… oder auch manchmal beides…

Das Siren-Song-Motiv wurde zum Titel für die CD: I seduce you with my voice and you don’t have any choice and together we dance into the night…

The Trapper

1.

I’m waiting in my net

’til I’ve catched you in my trap

I’m a trapper in a crazy world

I was singing all the night

while the moon was shining bright

and rain-drops were falling on my head

Tatata-lalalala-

I’m a spider and my purpose is to trap

Tatata-lalalala-

and I’m waiting for the victims in my net

Hear me calling————————–

I’m a trapper in a crazy world

Hear me calling—————————

It’s an itzi-bitzi-spider-game

2.

I’m waiting in the see

for passing sailors I can see

and I trap them with siron’s song

I seduce them with my voice

and they don’t have any choice

and together we danse into the night

Tatata-lalalalala-

I’m a siron and my purpose is to trap

Tatata-lalalalala-

And I’m waiting for the sailors in my net

Hear me singing———————————

I’m a trapper in a mystic world

Hear me singing———————————-

It’s an itzi-bitzi-siron game

3.

I’m just a little bird

I’m riding in the wind

I’m flying through the space and through the time

It ain’t no use at all

escaping my perception

It ain’t no use to trap me in your net

Tatata-lalalalala-

I’m a hunter and my purpose is to catch

Tatata-lalalala

and it ain’t no use to trap me in your net

See me flying

I’m a hunter in a trapper’s world

See me flying

I’m the itzi-bitzi-trapper’s sword

written and copyright by Kim Schmid 2010

7 Responses

  1. Ute sagt:

    Hallo Kim,

    immer wieder schön, deine CD anzuhören. Gerade läuft sie wieder und ich arbeite doch gleich nen Ticken besser :-) )) Freue mich, dass ich hier die englischen Texte finde. Jetzt noch schön auswendig lernen und dann kann ich sie alle mitträllern.
    Knuddelgruß von Ute

  2. My nephew was full of joy when reading this line on your blog and together we dance into the night&# it also made me recall about the day I ran into my long time friend.

  3. Ich habe vor kurzem kam in Ihrem Blog und lese mit. Ich dachte, ich würde mein erster Kommentar zu schreiben. Ich weiß nicht, was ich sagen soll, außer dass ich gerne gelesen. Nice Blog.

  4. Hallo, Ich habe Ihr Blog über Google bei der Suche nach Erster Hilfe für einen Herzinfarkt und Ihre Post sieht sehr interessant für mich.

  5. Jaja, der Genitiv ist dem Dativ sein Tod oder wie war das… trotzdem schöne internetseite! Ich bin begeisterter Besucher und hab deine Seite mal gespeichert. Liebe Grüße

  6. Wow! Thank you! I always wanted to write in my site something like that. Can I take part of your post to my blog?

Leave a Reply